معرفی دوره ها

معرفی دور های آموزش ریاضی هفت خان(آموزش مبتنی بر مغز):

اینجانب مهندس امین حسنی با یاری پروردگار توانستم درسال1400 برای اولین بار در آموزش کشور،دوره ها ی آموزش ریاضی مبتنی بر مغز را تحت عنوان دوره های هفت خان پایه گذاری نمایم.
این سبک از آموزش براساس 12 سال تجربه آموزش حضوری با دانش آموزان مختلف وهمچنین مطالعات گسترده در زمینه یادگیری مطالب در مغز طراحی و تدوین و تولید گردید.
در طی سالیان تدریسم در درس ریاضی متوجه شدم که بسیاری از  دانش آموزان از سه مشکل اساسی در درس ریاضات رنج میبرند که مانع موفقیتشان  میگردد، همین امر موجب شد که تصمیم بگیرم که دوره ای را طراحی و تولید کنم که هم مشکلات و موانع درس ریاضیات را حل نمایم و هم اینکه  در راستای تحقق عدالت آموزشی در اختیار تمام دانش آموزان وطنم قرار گیرد. ونتیجه آن  تلاشها و زحمات تبدیل شد به دوره ای تحت عنوان هفت خان ریاضی امین حسنی
به طور کلی دوره های آموزش ریاضی هفت خان شامل سه بخش اصلی(که همان سه مشکل اصلی دانش آموزان در درس ریاضی است) و شش ابزار کمکی میباشد:

مشکل اول: عدم داشتن مغز و ذهن آماده

این مشکل مهم و اساسی که گریبان بسیاری ازخانواده هارا گرفته به سه بخش تقسیم میشود:

الف)اختلال تمرکز و یادگیری:

متاسفانه در سالهای اخیر بدلیل استفاده بی رویه دانش آموزان از گوشی موبایل و فضای مجازی وهمچنین عدم تحرک و….باعث شده بسیاری از دانش آموزان دچار اختلال تمرکز و اختلال در یادگیری مطالب شوند که این مشکل یک مانع اساسی بر سر راه علمی دانش آموزان خواهدبود که با وجود این مشکل مشاهده هر گونه آموزشی اعم ازحضوری و انلاین بدون نتیجه خواهد بود.

راه حل: افزایش قدرت تمرکز و یادگیری

در دوره های آموزش ریاضی هفت خان قبل از شروع دوره کلیه مطالب و آسیبهای این حوزه از عوامل ایجاد آن گرفته تا راه حل های مناسب جهت ازبین بردن این مشکل آموزش داده میشود تا دانش آموزان با مغز و ذهنی آماده دوره را شروع کنند.قابل ذکراست که تمام مطالب گفته شده از منابع علمی معتبر برگرفته شده است.

 

ب)عدم آگاهی دانش آموزان از فرایند یادگیری مطالب در مغز:

اگر دانش آموزان با موضوع فرایند یادگیری در مغز آشنا شوند ،نه تنها در درس ریاضی بلکه در سایر دروس نیز موفق خواهند شد.بدلیل اینکه  آشنایی بااین فرایند موجب میشود دانش آموزان نسبت به تکرار و تمرین مباحث اهتمام بورزند و موجب خواهد شد بسیاری از جملات  غلط در این زمینه را نپذیرند،جملاتی ازقبیل:مغز من واسه این درس ساخته نشده ،من استعداد این درس رو ندارم ، این درس تو مغز من نمیره و….

راه حل: آشنایی دانش آموزان با فرایند یادگیری مطالب در مغز

در دورها ی آموزش ریاضی هفت خان  جهت حل این مشکل مهم دو اقدام مهم صورت گرفته است:
1)قبل از شروع دوره یک بخش کوتاه در زمینه ی شناخت فرایند یادگیری مطالب در مغز به دانش آموزان آموزش داده میشود که دانش آموزان متوجه شوند که وقتی یک مبحث را آموزش میبینند چه اتفاق و فرایندی در مغز آنها صورت میگیرد وهمچنین یادخواهند گرفت که چگونه مبحث آموزش داده شده را حفظ ونگهداری کنند و چگونه از مرحله بلد بودن به مرحله تسلط برسند.
2)در دوره های آموزش ریاضی هفت خان در بخش تمرینات  یک برنامه حرفه ای که منطبق بر همین موضوع فرایند یادگیری در مغز میباشد برای دانش آموزان قرار داده شده است.

پ)عدم علاقه وانگیزه :

بسیاری از دانش آموزان بدلیل عدم شناخت از اهمیت درس ریاضی و کاربرد آن علافه چندانی به مطالعه ی این درس ندارند و مطالعه ی آن را کاربیهوده میدانند.

راه حل: ایجاد علاقه و انگیزه در دانش آموزان

در دوره های آموزشی هفت خان یک بخش تحت عنوان جذابیتها و کاربردهای ریاضی در زندگی روزمره  وهمچنین ویدیوهای انگیزشی وجود دارد که شامل مطالب جذاب و کاربردی درس ریاضی است که دانش آموزان با مطالعه و مشاهده ی آن به این درس هم علاقمند و هم اینکه انگیزه لازم برای ادامه مطالعه ریاضی را دریافت میکنند.

در پایان این مرحله که بسیار مفید و کاربردی و درعین حال کوتاه است ذهن ومغز آماده یادگیری خواهد شد.

 

مشکل دوم: آموزش مفهومی و جامع درس ریاضی

بخش اصلی و با اهمیت آموزش برکسی پوشیده نیست مشکلات این بخش به سه دسته تقسیم میگردد:

الف) تدریس سطحی و فرمولی :

متاسفانه تدریس سطحی و فرمولی درس ریاضیات موجب شده بسیاری از دانش آموزان درک عمیقی نسبت به مفاهیم ریاضی پیدا نکنند ودرعین حال توانایی حل سوالات عمیقی که در سالهای اخیر در امتحانات نهایی و کنکور شاهد آن هستیم را نداشته باشند که این موجب عدم علاقه و انگیزه وهمچنین هدررفت انرژی و زمان دانش آموزان میگردد.

راه حل:تدریس عمیق و مفهومی

در دوره های آموزش ریاضی هفت خان تمام مطالب و مباحث به صورت کاملا مفهومی و عمیق از صفر تا صد به طور کامل و دقیق تدریس شده است.

ب)عدم دسته بندی و مرتب سازی مطالب در تدریس:

هرچقدر در آموزش ریاضی اطلاعات به صورت دسته بندی شده و منظم در مغز قرار گیرد یادگیری آسانتر و راحتتر و زمان بازخوانی اطلاعات از مغز کوتاهتر خواهد بود که این امر موجب افزایش سرعت دانش آموزان خواهد شد.

راه حل: دسته بندی و مرتب سازی مطالب

در دوره های آموزش ریاضی هفت خان تمام تلاش بر آن شده که مباحث به صورت دسته بندی شده و مرتب به صورت نمودارهای درختی تدریس گردد که همین امر موجب منظم شدن ذهن دانش آموزان و افزایش سرعت آنها درپاسخ دادن به سوالات خواهد شد.

پ)عدم آشنایی دانش آموزان باهمه ی تیپ سوالات مختلف و حل تعداد کمی از سوالات:

مطالب و مفاهیم اصلی در هر مبحث از ریاضی کوتاه و کم حجم میباشد ولی با بلد بودن مفاهیم اصلی نمیتوان به بسیاری از سوالات پاسخ داد و جالب تر آنکه از همان مطالب میتوان تیپ سوالات بسیاری را طراحی کرد که بسیاری از دانش آموزان با این تیپ سوالات آشنایی ندارند.

راه حل: حل انواع  مختلف تیپ سوالات و درعین حال حل فراوان سوالات

در دوره های آموزش ریاضی هفت خان تمام تیپ سوالات ممکن از هر مبحثی که تدریس میشود بیان و روش حل مساله آن نیز توضیح داده میشود به گونه ای که طراحان سوال هرگونه تیپ سوالی را مطرح کنند برای دانش آموزان تازگی نداشته باشد.ضمنا در این دوره ها  از هر تیپ سوال ،سوالات فراوانی حل میشود تا مطالب ملکه ذهن دانش آموزان شود.

مشکل سوم: تمرین و مرور

ریاضی یک درس مهات محور است و برای موفقیت در دروس مهارتی بایستی تمرین و مرور استاندارد توسط دانش آموزان صورت گیرد.

 راه حل: تمرین و مرور مبتنی بر مغز

جهت تشکیل مسیرهای عصبی قوی در هر مبحث از ریاضی بایستی تمرین و مرور در بازه های زمانی کوتاه صورت گیرد. که این مهم در جزوات هفت خان به صورت دقیق (زمانبندی حل سوالات،زمان حل هر سوال،مرحله بندی حل سوالات) ذکر شده و دانش آموز را دریک نقشه راه قرار می دهد.

 

شش ابزار کمکی در دوره های هفت خان ریاضی:

اول)جزوه کامل و جامع:

که نیاز دانش آموزان را از هرگونه کتاب کمک آموزشی برطرف نموده و شامل بزرگترین بانک سوالات دسته بندی شده و زمانبندی شده میباشد که براساس فرایند یادگیری مطالب در مغز طراحی و تالیف شده است.

دوم)پشتیبانی:

به محض تهیه دوره ،دانش آموز در یک کانال تلگرامی عضو میگردد و میتواند با ارسال سوالات به ادمین کانال در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت نماید.قابل ذکر است عضویت در این کانال تا پایان امتحانات ترم دوم و یا روز کنکور ادامه خواهد داشت.

سوم)ترکیب سه دوره جامع،نکته وتست،همایش وجمع بندی:

دوره های هفت خان ترکیبی از سه بخش آموزش جامع ،نکته و تست و همایش وجمع بندی میباشد. درواقع شما با تهیه یک دوره صاحب سه دوره در قالب یک پکیج خواهید شد که بنا به شرایط (سطح علمی دانش آموز و زمان موجود تا امتحان) دانش آموز می تواند از بخش های متنوع آن استفاده نماید.

چهارم) منعطف بودن دوره:

دوره های هفت خان بدلیل اینکه به صورت ماژولار طراحی شده است قابل استفاده برای همه ی دانش آموزان با هر سطحی (ضعیف،متوسط،قوی) میباشد. که براساس سطح علمی دانش آموز و همچنین زمان موجود تا امتحانات  بخشهای مورد نظر به دانش آموز توصیه میشود.وپس از پایان امتحان با داشتن زمان بیشتر سایر بخش ها ی باقیمانده جهت رسیدن به سطح عالی پیشنهاد میگردد.

پنجم)ارتقا سطح سوییچینگ دانش آموزان:

مفتخرم که برای اولین بار در آموزش کشور موضوع سوییچینگ را پایه گذاری کردم .
قدرت سوییچینگ برای موفقیت هر دانش آموز لازم و اجباری میباشد که در دور های هفت خان روی این موضوع کار شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

ششم)دسترسی راحت به دوره ها:

دوره ها در یک اپلیکشن که قابلیت نصب برروی انواع دستگاه ها و سیستم عامل ها(موبایل،لب تاب،کامپیوتر،وب،اندروید،ایفون،مک) را دارد در اختیار دانش آموز قرار میگیرد که فقط با یک بار دانلود میتواند به مدت نامحدود استفاده نماید.